Tabung Haji, 1MDB

Untuk mereka yg agak kurng fhm apa yg berlaku, (sama mcm gst, ada gak segelintir yg masih kurng fhm dan brfikir spt the infamous Ahmad Maslan), sy ambil peluang ni untuk explain ckit psl issue tabung haji ni..

1. Tabung Haji beli sebidang tanah d Tun Razak Exchange project, diorng kata tu harga diskaun, pada harga rm188.5 million.

2.  Transaksi ni normal, mmg tabung haji melabur sana sini, pada mata kasar, ianya merupakan pelaburan yg masuk akal..

3. Issue dia, tanah tu dibeli dari 1MDB yang mana 1MDB beli dr kerajaan kita dgn harga rm64 sekaki.. Sebab tu Mahathir ada cakap dulu, kerajaan kita rugi sehingga 25ribu juta disebabkan 1MDB. slh satu dia ini lah.. kerajaan sudah jual tanah kat 1MDB dengan harga murah gila yang tak masuk akal..

4. So, 1MDB beli pada harga rm64 sekaki, tabung Haji beli balik dr 1MDB dgn harga rm2773 sekaki. Korng calculate la roi dia..

4. Ini yg dimaksudkan dgn Tabung Haji sbg tukang 'bail-out' kepada 1MDB yg disebut oleh Rafizi.. tukang bail out ni, mcm penyelamat la.. 1MDB gunakan kerajaan kita dan tabung haji untuk buat duit gila babeng. transaksi yg nmpk biasa dari dasar, tp ini semua hanyalah 'game' diorng, di mana mangsanya, kita lah.. diorng duk syok main kertas kerja..

Klw masih nk undi pihak2 ni, trpulang kpd anda.. anda buat keputusan nk dikira bersubahat atau tidak.. penjelasan dh dibuat..

No comments: